Sigma base
instrument
Na een incident, praten met de patiënt en diens naasten
Geerdes, dr. B.P. | Jansma, dr. J.D. | Peet, drs. D.M. van der | Wagner, C. | Zwaan, drs. L.
Kwaliteit in Zorg, 2011
Als er iets misgaat in de zorg en een patiënt als gevolg hiervan schade oploopt, is het belangrijk dat hierover met de patiënt wordt gesproken. De patiënt waardeert open communicatie en dit leidt er vaak toe dat hij besluit geen klacht of claim in te dienen. Desondanks wordt slechts een derde van de incidenten of calamiteiten in ziekenhuizen met de patiënt en naasten besproken. In dit artikel worden de ontwikkeling en implementatie van een praktische handleiding beschreven die zorgverleners in het ziekenhuis handvatten biedt bij het aangaan van het gesprek na een incident.
Deze auteur publiceerde ook
Bruijne, dr. M. de | Wagner, C. | Zegers, dr. M. | 2009





Downloads:
Patiëntveiligheid
Dückers, M. | Frijters, dr. D. | Janssen MSc, J.C.J.A. | Kok, drs. I. | Verstappen, dr. W. | Wagner, C. | 2010





Downloads:
Project
Dückers, M. | Vos, L. | Wagner, C. | 2008





Downloads: 2
Project
Wagner, C. | Wagtendonk, I. van | 2009





Downloads: 1
onderzoek
Dückers, M. | Leeuw, R. de | Wagner, C. | 2007





Downloads:
onderzoek
Keijzer, A. | Sluijs, E. | Wagner, C. | 2007





Downloads:
onderzoek
Beek, S. van | Dückers, M. | Wagner, C. | 2009





Downloads: 2
checklist
Anderen downloaden ook deze publicaties